puzyna puzyna
1223
BLOG

O potrzebie ochrony gejów i lesbijek w polskich szkołach.

puzyna puzyna Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 24

Wyniki najnowszej ankiety UE z maja 2013 r. pokazują, że lesbijki, geje, biseksualiści i transpłciowi w dzisiejszych społeczeństwach Unii Europejskiej często cierpią, gdyż nie mogą ujawniać swojego popędu płciowego w szkołach, w pracy i w życiu publicznym.

Mnie zaciekawiły wnioski tej pracy badawczej dotyczące osób niepełnoletnich. 

Zgodnie z artykułem 1 Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej godność człowieka jest nienaruszalna. Musi być szanowana i chroniona.

http://iddd.de/kartaprawczlowieka.pdf 

Artykuł 21 zakazuje wszelkiej dyskryminacji, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

Polityczne tło
 
Aktywność międzynarodowych i krajowych inicjatyw zajmujących się ochroną praw podstawowych marginesu społecznego lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych w skrócie nazywanymi osobami LGBT doprowadziła do uruchomienia pieniędzy Komisji Unii Europejskiej na pracę badawczą dotyczącą dyskryminacji LGBT.
 
Standardy dotyczące niedyskryminacji osób LGBT zostały w ostatnim okresie rozwinięte i wzmocnione aktami prawnymi Unii Europejskiej (UE), oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych ONZ. Seksualne ukierunkowanie stało się uznanym powodem dyskryminacji w przepisach UE oraz ze względu na przypasowanie do standardów UE również w przepisach krajów członkowskich.
 
W roku 2010, Komisja Europejska zwróciła się do Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA)[1] o przeprowadzenie porównywalnych badań w krajach członkowskich i Chorwacji na temat doświadczeń związanych z dyskryminacją osób LGBT. W roku 2012 FRA skonstruowała ankietę, na którą odpowiedziało 93 079 osób.
 
Odpowiedzi na ankietę zostały pozyskane przez Internet. Wszyscy ankietowani mieli więcej niż 18 lat i sami się określali jako biseksualni, geje, lesbijki lub transpłciowi. Całość wyników i wszystkie wnioski są przedstawione po angielsku. 

Ankieta podaje wiele danych pozwalających wyciągnąć odpowiednie wnioski odnośnie poprawy zachowania standardów praw podstawowych człowieka w stosunku do osób z grupy LGBT. Opracowanie FRA ma pomóc ludziom z grupy LGBT w akceptacji i integracji w społeczeństwa unijne.

Najważniejsze wyniki

Wyniki wykazują, że osoby LGBT w dzisiejszych społeczeństwach Unii Europejskiej często cierpią, gdyż nie mogą ujawniać swojego popędu płciowego w szkołach, w pracy i w życiu publicznym.  

Mnie zaciekawiły wnioski dotyczące osób w wieku szkolnym.

Spostrzeżenia ankietowanych różnią się od kraju do kraju. Dwie trzecie (67%) wszystkich ankietowanych informuje, że ukrywało w okresie szkolnym do 18 roku życia swoją tożsamość seksualną.

Odważni, po objawieniu ukierunkowania popędu płciowego doświadczali aktów agresji, przemocy i dyskryminacji.

Ponad 80% ankietowanych ze wszystkich państw członkowskich UE, przypomina sobie negatywne uwagi, lub prześladowania w szkole dotyczące młodychlesbijek, gejów, osób biseksualnych lub transpłciowych.

 

Przegląd ankietowanej podgrupy LGBT, według grup wiekowych (łączna liczba, oraz w procentach) Powiększenie przez puknięcie w obrazek
Powiększenie przez puknięcie w obrazek

Rysunek 5: Ankietowani, którzy usłyszeli negatywne komentarze lub zachowania, w stosunku do kolegi szkolnego, postrzeganego, jako LGBT w okresie pobytu w szkole, przed ukończeniem 18, według kraju i podgrupy LGBT (%)  Powiększenie przez puknięcie w obrazek

 

Wnioski dla Komisji Europejskiej, proponowane przez agenturę FRA

Stworzyć bezpieczne dla młodych lesbijek, gejów środowisko do nauki!

Państwa członkowskie UE powinny zapewnić w szkołach młodymlesbijkom, gejom, osobom biseksualnym lub transpłciowych, otoczenie bezpieczne i wspierające, tak by nie zdarzały się akty molestowania i dyskryminacji osób LGBT.

Obejmuje to, zwalczanie stygmatyzacji i spychania osób LGBT na społeczny margines oraz promocję różnorodności.

Szkoły powinny być zachęcane do podejmowania skutecznych działań przeciwko przemocy (mobbingowi) wobec osób LGBT. Dla akceptacji osób LGBT w szkołach, państwa członkowskie  UE  powinny zapewnić w programach nauczania obiektywne informacje na temat seksualnej orientacji, tożsamości płciowej i form manifestacji płci.

Nowe programy edukacyjne powinny wzmacniać wzajemny szacunek i zrozumienie wśród nauczycieli i uczniów oraz zwrócić uwagę na problemy osób LGBT.

Dalsze wnioski FRA dotyczące wszystkich osób LGBT[2] 

·       Rozpoznanie przestępstw z nienawiści na osobach LGBT i ochrona osób LGBT.

·       Zapewnienie równouprawnienia w  życiu zawodowym.

·       Zwalczanie dyskryminacji poza obszarem pracy zawodowej.

_

Moim zdaniem

Uważam za bezczelność narzucać większości ludności w Polsce problemy marginesu społecznego, który w PRL-u wiedział jak się zachowywać by ludziom nie podpadać.

Wtedy margines społeczny nazywał się półświatkiem i istniał całkiem dobrze w pełnej konspiracji i izolacji od pracującego ludu. Tak było dobrze dla całego polskiego społeczeństwa.

Punktem ciężkości nauczania w szkole nie powinna być nauka o dewiacjach psychicznych i zboczeniach seksualnych. We wnioskach FRA z ankiety widać chore podejście, charakterystyczne dla zboczeńców, gdyż ich głównym sensem życia i całodziennych zainteresowań są 3 otwory. Oni stale uganiają się za seksem, jak zwierzęta.

Penetrujące temat odpowiedzi można zaproponować wybranym zainteresowanym po 16 roku życia i jednocześnie zbadać przyczyny ich motywacji. Kierownictwo szkoły powinno sprawdzać, czy za takimi zainteresowaniami nie stoi tragedia, lub kryminalny przypadek gwałtu z najbliższego otoczenia ucznia.

Moim zdaniem istnienie osób LGBT w szkołach, świadczy o jakiś złych, chorych wpływach na młodocianych ze strony najbliższego otoczenia. Może więc chodzić o gwałty w rodzinie, w kościele, w szkole, z otoczenia najbliższych przyjaciół i znajomych, lub wskazywać na wypadki zgwałcenia lub prostytucji. Dlatego przede wszystkim trzeba szukać kryminalno-społecznych przyczyn takiego ukierunkowania, może da się jakieś dziecko uratować przed zboczeniem.

Krzysztof Puzyna



[1]   European Union Agency for Fundamental Rights

[2]   Wnioski FRA dotyczące wszystkich osób LGBT, są omówione w oryginale podanym powyżej


AKT WOLI NARODU

http://www.petycjeonline.com/akt

puzyna
O mnie puzyna

Jestem za zmianą hymnu z Mazurka na ROTĘ. "Nie rzucim ziemi skąd nasz ród! Nie damy pogrześć mowy. Polski my naród, polski lud, Królewski szczep Piastowy." Jestem za wprowadzeniem ustroju Demokracji Kulistej w Polsce. Proszę siebie i Polski nie skracać w komentarzach do 26 liter angielskiego alfabetu. Jednym z elementów patriotyzmu, nierozerwalnie związanym z pojęciem Polski, Ojczyzny jest dla mnie Język Polski. Nie toleruję, świadomego skracania pisma polskiego i kaleczenia polskiej ortografii i gramatyki. Nie ma ograniczeń technicznych i każdy powinien się wysilić i pisać polskimi znaczkami. Mówię po polsku, piszę po polsku to jestem Polakiem i mam Ojczyznę. Zamiarem wrogich Polsce dywersantów jest rozmycie świadomości narodowej Polaków i zniszczenie im Ojczyzny. Każdy powinien spojrzeć na zjawisko hierarchii bez strachu i uprzedzeń by zrozumieć zniewolenie. Popieram inteligencję zbiorową. Każdy powinien rządzić krajem bezpośrednio przez referenda lokalne i ogólnokrajowe.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie