NSA Budynek Bazy Danych w Utah
NSA Budynek Bazy Danych w Utah
puzyna puzyna
641
BLOG

Sprostowania do "Czy moja komórka mnie podsłuchuje?"

puzyna puzyna Społeczeństwo Obserwuj notkę 35

Przeczytałem dzisiaj  notkę informatyka Wawro "Czy moja komórka mnie podsłuchuje?" i komentarze. Ogólnie rzecz biorąc, komentarze prostujące twierdzenia Wawro są słuszne.

 
Notka Wawro jest naszpikowana dezinformacją. By ją poprawić i źródłowo udokumentować, musiałbym napisać przynajmniej 5 stron z podaniem materiałów źródłowych. Na salonie, jak wiadomo nie jest już możliwe korzystanie ze skryptu automatycznie budującego odnośniki przy końcu strony notki. Ale artykułu z połamanymi linkami nie mam zamiaru pisać.
 
Protestuję przy tym przeciwko wandalizmowi, warchołstwu administracji, która zniszczyła mi zalinkowanie we wszystkich starych artykułach, gdy bez mojego pozwolenia połamała mi teksty w sposób przypadkowy. Jest to zamierzona trywializacja i udziecinnienie s24, co powoduje, że wypowiadam się obszernie tylko do jednego zdania dezinformacji pana Wawro.
 
Wawro pisze:
" Nie popadajmy jednak w paranoję. Jak dotąd nie ma żadnych przesłanek, które wskazywałyby na możliwość złamania algorytmu RSA (szyfrowanie asymetryczne, używane między innymi w podpisach elektronicznych)."
 
W tym jednym zdaniu jest tyle nieprawdy, że widać Wawro chodzi o dezinformację. Tylko jedno jego zdanie wymaga 5 zdań  moich sprostowań!
 
Używany do generowania liczb przypadkowych przy konstrukcji kluczy otwartego i prywatnego w systemie kryptograficznym RSA, pseudo generator liczb losowych (pseudo random number generator), został wbudowany w standard SP 800-90A amerykańskiego urzędu National Institute of Standards and Technology (NIST) przez NSA już w roku 2007.
 
Po jego ogłoszeniu, naukowcy Microsoftu Niels Ferguson und Dan Shumow przypuszczali w prezentacji podczas CRYPTO 2007, że pewne słabości kodu, mogą być specjalnie wstawione jako tylna furtka (Backdoor).
 
Materiały Snowdena opublikowane w wrześniu 2013 roku przez NYT (niestety, artykuł tylko dla zarejestrowanych), wykazują, że NSA zapłaciła 10 milionów, aby firma RSA wbudowała generator Dual_EC_DRBG w oprogramowanie BSAFE (dla programistów technologii bezpieczeństwa).
 
 
Dalsze, materiały Snowdena wykazują, że generator Dual_EC_DRBG całkowicie opracowany i napisany przez NSA, ma specjalną furtkę backdoor.
 
Dlatego US-urząd NIST zdecydował się usunąć Dual_EC_DRBG ze standardu  SP 800-90A i 21 kwietnia 2014 roku opublikował projekt nowego opracowania standardu SP 800-90A bez generatora Dual_EC_DRBG.
 
 
Odnośnie nieprawdziwych twierdzeń Wawro o komórkach, polecam stronkę iddd.de, a w niej  obejrzeć sobie kanał BCCH dla GSM rys.1
 
Komórki są tak konstruowane by się nie wyłączały! Nie jestem w stanie na s24 napisać dużego artykułu, w obawie, że administratorzy go pociachają, czyli zniszczą wg swojego widzi mi się.
 
 
Sygnały organizacyjne są wysyłane przez komórkę i odbierane przez cały czas nawet po "wyłączeniu" i usunięciu akumulatora i karty Simm. Do podsłuchiwania wystarcza zwykle kondensator wewnętrzny ( bateria), którego nie da się spontanicznie usunąć.
 
Publikacje Snowdena pokazały, że używane od 15 lat metody policyjne Silent SMS ( dla lokalizacji) oraz IMSI-Catcher (dla podsłuchu) zostały przez NSA uzupełnione o metody oparte na bazach danych, statystyce i prawdopodobieństwu.
 
Na przykład, gdy u 5 osób przestają w danym miejscu na raz działać komórki i po jakimś czasie znowu logują się do sieci, to NSA przypuszcza, że doszło do zebrania konspiracyjnego, a uczestnikami spotkania po weryfikacji danych w specjalnej bazie danych, warto się bliżej zainteresować.
 
Ale to są informacje na olbrzymi artykuł, nie chce mi się tego pisać, dla kogo, pytam się? Dla kogo? dla tych co wybierają PoPiS?
 
Najważniejsze dla wszystkich, dla ich zdrowia, dla Polski, jest nie używać komórek, to nie ma się problemów z podsłuchem NSA!
 
Odnośnie bezpieczeństwa protokołów w Internecie to istnieje ponad 1000 opracowań na podstawie opublikowanych materiałów Snowdena, że nie ma takich, które dla NSA stanowią jakąś poważną przeszkodę!
 
Trzeba tylko je czytać panie informatyku Wawro!
 
Podałem kluczowe słowa i pojęcia po angielsku, po to by je łatwo znaleźć w Internecie i zweryfikować moje informacje.
 

 
AKT WOLI NARODU
Przy pomocy Biurokracji Narodowej
Budujemy Nowe Podstawy Państwa
 
Uwaga.
 
1. Komentowanie przez wyznawców  wiary Mojżeszowej, jest możliwe, ale po przeprosinach, za pośmiertne oplucie wszystkich Polaków przez M. Reich-Ranickiego,- (niedawno  państwowa telewizja niemiecka wyświetliła jego obelgi.)
 
2. Komentarze bez polskich znaków są usuwane.
 

3. Proszę administrację o dopuszczenie opcji wyświetlania całości tekstu, bez łamania stron.

puzyna
O mnie puzyna

Jestem za zmianą hymnu z Mazurka na ROTĘ. "Nie rzucim ziemi skąd nasz ród! Nie damy pogrześć mowy. Polski my naród, polski lud, Królewski szczep Piastowy." Jestem za wprowadzeniem ustroju Demokracji Kulistej w Polsce. Proszę siebie i Polski nie skracać w komentarzach do 26 liter angielskiego alfabetu. Jednym z elementów patriotyzmu, nierozerwalnie związanym z pojęciem Polski, Ojczyzny jest dla mnie Język Polski. Nie toleruję, świadomego skracania pisma polskiego i kaleczenia polskiej ortografii i gramatyki. Nie ma ograniczeń technicznych i każdy powinien się wysilić i pisać polskimi znaczkami. Mówię po polsku, piszę po polsku to jestem Polakiem i mam Ojczyznę. Zamiarem wrogich Polsce dywersantów jest rozmycie świadomości narodowej Polaków i zniszczenie im Ojczyzny. Każdy powinien spojrzeć na zjawisko hierarchii bez strachu i uprzedzeń by zrozumieć zniewolenie. Popieram inteligencję zbiorową. Każdy powinien rządzić krajem bezpośrednio przez referenda lokalne i ogólnokrajowe.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo